Reklame betydning

Ordet reklame på dansk refererer til en form for markedsføring eller annoncering, der har til formål at promovere et produkt, en service eller en begivenhed. Reklamer kan findes i forskellige medier såsom tv, radio, aviser, sociale medier og på internettet. Målet med reklamer er at skabe opmærksomhed om et produkt eller en service for at tiltrække kunder og øge salget.

Eksempler på brug

  • Reklame kan være effektivt til at nå ud til en bredere målgruppe.
  • Nogle reklamer er så kreative, at de bliver husket i lang tid.
  • Det er vigtigt at have en klar strategi bag ens reklamekampagner.
  • Reklamebranchen er konstant i udvikling og tilpasning til nye trends.
  • Reklamer på sociale medier kan nå ud til mange potentielle kunder.
  • En god reklame kan skabe interesse og nysgerrighed hos forbrugerne.
  • Reklamefilm kan være en effektiv måde at fortælle en historie på.
  • At målrette sin reklame mod den rette målgruppe er afgørende for succes.
  • Reklame spiller en vigtig rolle i markedsføringen af produkter og tjenester.
  • Reklame kan være både underholdende og informativ, hvis den er veludført.

Synonymer

  • annoncering
  • markedsføring
  • reklamering
  • promotion
  • propaganda

Antonymer

  • Annonce
  • Markedsføring
  • Propaganda
  • Reklamefilm
  • Reklamekampagne

Etymologi

Ordet reklame stammer fra det latinske ord reclamare, som betyder at råbe højt eller at protestere. På dansk refererer reklame til en form for markedsføring, hvor et produkt, en service eller en begivenhed promoveres med henblik på at tiltrække opmærksomhed og potentielle kunder.

bobledekortdyprompteemmetonymidysfunktionelmetonymitera-anerkendelse

kontakt@informedia.dk